søndag 2. august 2015

Referat: En fjerdeklasses transkripsjon fra evalueringsmøte, prøvedag 13



- Dere, den inngangen til skauteleiren bikker akkurat over til å bli ironisk.
- På grunn av … overdreven sjaldans?
- Ja, vi har mer å vinne på ved å gjøre det så vakkert vi kan …
- Eeeh, Mats? I det derre skautenummeret … det derre fotballnettet … jeg bare lurte på … er det litt … litt for trashy lissom? At det bryter med resten av estetikken? At man ser at det er fotballnett?
- I ser ikkje at det e et fotballnett. Så hvis du spør me, svare i at det der e en klassisk not. Og… og i liker den grønne fargen.
- Jeg ser at det er et fotballnett, men jeg liker det fordi det er jo litt den tankegangen til Skautefolket … at … at alt kan brukes.
- At skrot kan bli til smaragder liksom.
- Ja, det er sant.
- Ja.
- Men en annen ting … det vi lager … altså … det der med er det et spel? er det en musikal? Tuller vi? Den følelsen liksom. Eller er det mer plottbasert i år liksom … altså … er det litt for gjennomarbeidet i år … eller litt for bygget liksom?
- Ja.
- Ja … du sa jo noe om det i går, Mats. At … at det føltes litt sånn.
- Ja, det gjorde i. Men i huske ikkje ka i sa som skulle løse det.
- Men jeg … eeh … jeg tror det handler litt om hvor vi er i prosessen.
- Ja.
- Ja.
- Mmm.
- Men eh … men ja … at vi alle kan være litt mer bevisst på, eller prøve … når vi jobber på egenhånd også, at vi gjør det …
- Ja
- Ja.
- ... gjør det litt rent.
- Ja.
- Og spesielt når det kommer til politisk retorikk, rett og slett. For at det er så mye feil. … ute å går … blant de som snakker det.
- Ja..
- Mmm.
- Ja..
- …for at det funker ikke.
- Nei, det er et godt poeng.
- det er et veldig godt poeng.
- Du må vite hva  …
- ... du sier?
- …slags retorikk og poltitisk uttrykk man bruker. 
- Ja, og du … eller vi … vi må også bli flinkere til å si i fra til folk eller hverandre når …
- Ja.
- Ja.
- … det er helt konkrete ord og …
- Ja.
- Ha med blyant og lapp i lomma. det har jeg.
- Jajaja.
- Ja.
- Men jeg tenker …
- … det er veldig viktig … og riktig det du sier.
- Ja, for det er liksom årets …
- Ja, det er liksom det …
- Det vi må ha overskudd til å …
- Det er det som gjør forestillinga liksom.
- Ja.
- Ja.
- Ja, men jeg tror det handler om hvor vi er i prosessen.
- Det tror jeg jeg og.
- Ja. jeg tror ordet overskudd er litt sånn nøkkelord … og jeg tror for eksempel en sånn replikk som  en nesodding forholder seg til protokoll er en ganske artig setning …
- Jajaja …
- At man liksom finn eeeh … på en måte overskuddet eller glimtet igjen … i øyet .. eller dem to lagan av at vi spiller på alvor og det er veldig tullat.
- Mmm.
- …at det er dem to tingan som går sammen.
- Mmm.
- Mmm.
- Og det kan jo være at det bare er fordi vi har mer tid til å jobbe med sånne ting i år.
- Ja.
- Ja, det er det jeg hater. Å ha for god tid til å jobbe med sånne ting …
- Hehehe … ja.
- Hehe … ja.
- Men det handler nok om hvor vi er i …
- I prosessen, ja.
- Ja.
- Mmm.
- Ja.


Referent og transkriptør: Espen Klouman Høiner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar