lørdag 12. november 2011

Nå sitter jeg på flyplassen i tromsø, er på mellomlanding fra Bodø og på vei til Harstad, omvei der altså, men sån er nå flytrafikken i nord. Er ferdig med 1.runde av turneen og forestillingen, "Vår herre snakker ikke dansk i Gildeskål". For dere som ikke vet det, er Blix en av de fremste salmedikterne som skrev på nynorsk for sånn ca 130 år siden.
Kanskje ikke det mest spennende temaet for nord-norges 8.klassinger, men jeg har gjort min borgerplikt og ønsker en takk av hvem som helst!!
Håper det blir lenge til neste gang jeg skal gjøre noe som føles så meningsløst.
Har tre kveldsforestillinger igjen og de gleder jeg meg veldig til. For som dere forstår er det ikke forestillinge det er noe galt med, etter min mening, bare feil publikumsmasse. Måtte hell og lykke være med dem i deres voksenliv, men for øyeblikket kan de bare dra til helvete, eller inn i cyberspace...

4 kommentarer:

  1. Er det sant!! Herregud, du har jo ikke sagt et eneste ord til meg om at du er med i favorittforestillingen min, "Vår herre snakker ikke dansk i Gildeskål"! Kommer du til Oslo med den? Hvor kan jeg booke billetter?

    SvarSlett
  2. Kan ta opp musikken og så kan æ ha en privatvisning for dæ på nesodden sammen med ho venninna t foreldran dine, ho Kirsten. Ho likte forestillinga veldig godt og vil sikkert ha en reprise:)

    SvarSlett
  3. Forestillingen høres veldig fin ut og jeg er overbevist om at du synger og forteller nydelig Ingvild, jeg skulle ønske jeg fikk sett den!
    Velger midlertid å stille spørsmålstegn til vedkommende som bestemte målgruppen..
    Hvem kunne vel forutsett at 8.-klassinger ikke ville bli ville av begeistring over en musikalsk forestilling om nynorske salmedikt skrevet for 130 år siden? Er overasket selv kjenner jeg.

    SvarSlett
  4. Så du har møtt Kirsten? Så gøy! Jeg gleder meg til intimforestilling på halvøya.

    ... Må innrømme at jeg ikke helt husker hvorfor Vårherre ikke snakket dansk i Gildeskål, men mener å tro at han hadde en veldig god grunn.

    SvarSlett